|
1. Feladatfejléc (Auftragskopf) Az új feladat létrehozásának a következő lépése, az automatikusan megjelenő A munka fejléce - Raszter ablak kitöltése. Ebben a feladatra jellemző fontos adatokat kell megadnod!
A munka száma
természetesen bármi lehet. Megrendelő,
Objektum, Helyszín… értelemszerű kitöltése után következik a hálózat
megadása. Az üres beviteli mezőkre kattintva válnak azok szerkeszthetővé,
és az <Enter> lenyomásával léphetsz
ki belőlük. A mezők között a <Tab>
-bal mozoghatsz. Ha az ablakod jóval kisebb,
mint a képen látható, akkor kattints a jobb oldalon található lefelé mutató
kis háromszögre, és egyből bővebb listát kapsz! A hálózat a Bocad egy fontos
alaptulajdonsága. Gyakorlatilag a térben lévő horizontális, és vertikális
síkok metszéspontjait jelenti. Ennek segítségével tudod a szerkezet elemeit
a térben elhelyezni. Egy elem lehelyezéséhez minden esetben szükséged van
előre definiált pontokra; legyenek azok kezdő, és végpontok; vagy középpont,
és egy iránypont... Mivel az itt megadott hálózat az egész
feladaton keresztül végig "kísérteni" fog, jó ezt a lépést
alaposan megfontolni. Természetesen a későbbiek folyamán szúrhatsz be, és
törölhetsz is belőle, de ha az elején jól választasz, nem is lesz szükség
a módosítására. Hova érdemes tehát hálópontot rakni?
Minden olyan pontba, ami ténylegesen csomópont, úgy, mint: talp-pontok,
oszlop-gerenda csatlakozása, tető csúcsa, keretek kiosztása. Nem szükséges
azonban az összes csomópontot most definiálni, hisz pontokat -a jelenlegiek
segítségével- később is létrehozhatsz. Így pld. nem kell most megadnod,
az ajtók, ablakok sarokpontjait. Minden adatot mm-ben kell megadni!!! Érvényes
ez most, és a Bocadezés során mindig! A mintacsarnok 15x18x7,5 m-es, és hogy
a hálópontok miért pont oda kerültek, ahova; az rövidesen kiderül. A horizontális (X, Y) értékeket relatív
(a távolságértékeket nem az origóhoz, hanem az előző ponthoz viszonyítva),
a vertikális (Z) értékeket pedig abszolút módon (mindig az origóhoz képest)
kell megadni.
Ha az
azonosítókat (Tengelyn., Sorok nevei,
Szintkóta) beviteli mezőit üresen hagyod, akkor a program X irányba az
1, 2, 3... számokat, Y irányba az A, B, C... betűket, Z irányba pedig a
magassági értékeket használja Ha beírtad a szükséges adatokat,
akkor [OK]. A képernyőn a pontokat piros csillagok jelölik, a pontok pedig piros szaggatott vonallal vannak összekötve. A hálózatból minden nézetben csak az aktuális részt látod, de a BASISDIMETRIE nevű ablakban mindig megtekintheted az egészet. (Erre nem igazán lesz szükséged, hisz célszerű nem csak a háló összes pontját magában, hanem a már megkonstruált szerkezeti elemekkel együtt megtekinteni; amire a térbeli ábrázolás a legmegfelelőbb.)
|
|